söndag 24 februari 2019

Dalenums Fyrtorn

En utflykt till Dalenums Fyrtorn (JM) på Lidingö
Illustration av Fyrtornet, JM och Wingårdhs arkitekter

Idag tog jag och min familj en utflykt till Lidingö för att hälsa på min styvfars grav vid Lidingö kyrka. Intresserad av stadsutveckling som jag är begav vi oss sedan mot den nya stadsdelen Dalenum bakom AGA-fabriken vid vattnet. Där uppför JM ett gäng bostadshus och ett av dessa blir ett jätteläcker 22-våningshus ritad av Wingårdhs arkitekter. Husets runda hörnbalkonger liknar Liljeholmskajens första höghus balkonger men dessa har fått en än mer sofistikerad design minst sagt!
Endast husets grund är byggt men det är ett tag kvar till tillträdet som beräknas till Q4 2020. 
Totalt blir det 125 bostadsrätter med priser från 3,3 - 10,5 miljoner Kr. 
Här är några bilder jag tog på området idag:



Helt klart bland de bästa lägen på ön med egen pendelbåtskaj och sandstrand!



Vy mot vattnet och kajen. JM

Illustration (JM) över området när allt är färdigbyggt:

Fyrtornet blir Lidingös högsta hus och ett fint landmärke vid inloppet till Stockholm.


Oscar Freyre
2019-02-24

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

all Posts Plugin for WordPress, Blogger...