torsdag 28 juni 2018

Centern och Yimby för Österbron

Centern och Yimby lanserar
Österbron tillsammans!

I måndags (26/6-2018) intervjuades jag och Malin Björk från Centerpartiet i Stockholm av lokaltidningen Mitt i angående Österbron.
Yimby och Centern ska lansera Österbron, mellan Nacka och Gärdet, som ett alternativ till tunneln och vi hoppas på omtag av Östlig förbindelse för att förverkliga detta!
Förslaget föddes då jag och Mikael Grahn började samarbeta om en brolösning till Östlig förbindelse våren 2016. När vi gjort skisser och kartor hjälpte Yimby oss att marknadsföra och sedan hösten 2017 har vi också inlett ett samarbete med Centerpartiet i Stockholm. Sedan våren 2018 håller vi till i Jerker Söderlinds arkitektbyrå i Gamla stan. 
Mer om bron, utseende, teknik och förbindelserna till den finns här på bloggen via en egen sida, länk: Österbron. Men det finns också på Yimby.se samt nätverkets Facebooksgrupper, bland annat Österbrons vänner. 

De politiska reaktionerna kom redan dagen efter och jag måste säga att Nacka har visat en mycket försiktig reaktion trots att kommunen lett Stockholms läns mest effektiva stadsutveckling under de senaste åren! 



Länkar till artiklarna finns här:  Mitti Östermalm och Mitt i Nacka

2018-06-26
Oscar Freyre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

all Posts Plugin for WordPress, Blogger...